niedziela, 22 maja 2016

Podążaj w stronę światła


Dramat (1988) - USA

reż. Mike Robe

główne role: Joshua Harris (Ben Madison), Linda Hamilton (Claire Madison), Richard Thomas (Greg Madison)

film trwa: 1 h 33 min.

dostępny na blogu – z polskim lektorem


Madisonowie to kochająca się, mormońska rodzina. Mają trzech synów: Bena, Bryana i Zacka, którzy cierpią na hemofilię. Transfuzje krwi, przyjmowanie preparatów krwiopochodnych to codzienność, do której wszyscy przywykli. Mimo groźnej choroby rodzina funkcjonuje całkiem zwyczajnie. Greg buduje nowy dom, Claire jest po raz czwarty w ciąży.

Podczas powrotu ze zjazdu rodzinnego, Ben zaczyna źle się czuć. Lekarz podejrzewa, że dolegliwości chłopca mogą wynikać z zakażenia pasożytem, ale gdy podawane leki nie przynoszą ulgi, kieruje Bena do szpitala na szczegółowe badania. Wyniki badań nie pozostawiają żadnych wątpliwości – 8-letni wówczas chłopiec ma AIDS...

Polecam ten piękny, mądry, wyciskający łzy film, oparty na faktach.


4 komentarze:

  1. Piękny i bolesny film. Również polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...I jeden z filmów trochę zapomnianych, a nawet nieznanych dla młodszych widzów.

      Usuń
  2. Oglądałem go przed laty w dzieciństwie. Pamiętam jak się wzruszalem.A ile łez z matką wylalismy. Potem usłyszałem że to taki dobry chłopczyk - nie tak jak ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, do tego filmu potrzebny jest zapas chusteczek. Może nie przy okazji tego filmu, ale w ogóle życia, też nigdy nie mogłem dorównać dzieciom koleżanek mojej matki, bo byłem inny... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za skomentowanie wpisu. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu.