poniedziałek, 16 maja 2016

Płynące wieżowce


Melodramat (2013) - Polska
reż. Tomasz Wasilewski
główne role: Mateusz Banasiuk (Kuba), Bartosz Gelner (Michał)
film trwa: 1 h 33 min.
dostępny w sieci


Wydawać by się mogło, że Kuba jest szczęśliwym i spełnionym człowiekiem – jest przed nim otwarta kariera pływacka, ma ukochaną dziewczynę oraz matkę, która go finansuje i rozpieszcza. Jednak, już na początku filmu dowiadujemy się, że Kuba, ma również skłonność do przygód męsko-męskich, z czego nie zdaje sobie sprawy ani jego matka, ani tym bardziej dziewczyna. I zapewne owe przygody pozostałyby przygodami, gdyby w życiu Kuby nie pojawił się przeuroczy Michał.
Michał jest chłopakiem z „dobrego” i tolerancyjnego domu. Gdy zakochuje się w Kubie, oznajmia rodzicom, podczas rodzinnego obiadu, że jest gejem, a matce opowiada o swoim chłopaku.
Tak na marginesie, rolę ojca Michała powierzono Mirosławowi Zbrojewiczowi, którego prawdziwy syn również jest gejem.
Jak potoczą się losy chłopaków, gdy nagle matka i dziewczyna Kuby dowiedzą się o jego związku z Michałem, a dodatkowo okaże się, że dziewczyna jest w ciąży? Czy dość jawna miłość i namiętność nie obróci się przeciwko nim?


8 komentarzy:

  1. Zacząłem wczoraj oglądać i usnąłem na początku filmu hehehe. Ostatni raz mi się to zdarzyło kilka lat temu podczas oglądania "The Ring - Krąg 0 Narodziny". Będę robił drugie podejście. No i widzisz jak ja te dramaty oglądam.
    As

    OdpowiedzUsuń
  2. No co, pewnie zmęczony byłeś ;) Ale faktem jest, że akcja rozwija się powoli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmęczyłem:) Dla mnie film średni. Średni ponieważ przewidywalny i przez to nudnawy. Nie lubię domyślać się zakończenia już na początku. Wolę być zaskakiwany. Dużym plusem jest za to konsekwencja co do fabuły. Inne zakończenie byłoby tutaj nielogiczne. Bez sensu. Tylko szkoda, że nie pociągnęli tej fabuły tak jakoś sprytniej, aby pojawiły się wątpliwości.
    As

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo - jestem dumny z Ciebie :) Mnie w tym filmie irytowała inna rzecz - bezrefleksyjne przechodzenie Kuby od relacji z dziewczyną do relacji z Michałem - jakby to nie był dla niego żaden problem. Znacznie lepiej, podobne relacje były pokazane w "Sile przyciągania".

      Usuń
    2. Mnie też irytowała ta postać. Taki facet - za przeproszeniem - bez jaj.(A poza tym to nie było innych imion?) To chyba takie dwa minusy tego filmu. Ale pomysł ciekawy.
      As

      Usuń
    3. Fakt, scenarzysta powinien nadać Kubie inne imię. Kubuś to zbyt ładne imię, żeby wiązać je z taką niejednoznaczną postacią :)
      PS.
      Właśnie zabieram się do opisu filmów, które mi poleciłeś :)

      Usuń
    4. Super, na pewno przeczytam. Ja na te opisy anime nie ma teraz czasu. Może kiedyś, ale nie obiecuję.
      As

      Usuń
    5. Asku, to ma być dla Ciebie przyjemność a nie obowiązek. Jeśli kiedyś znajdziesz czas i będziesz miał ochotę napisać o kolejnym anime - będę się cieszył.

      Usuń

Dziękuję za skomentowanie wpisu. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu.