środa, 29 czerwca 2016

Arianna


Dramat (2015) – Włochy
reż. Carlo Lavagna
główne role: Ondina Quadri (Arianna)
film trwa: 1 h 24 min.
dostępny w sieci – z polskim lektorem


Urodziłam się dwa razy, a nawet trzy. Najpierw jako chłopiec, w wyjątkowo jak na styczeń, ciepły dzień w Rzymie. Kilka lat później znowu, tym razem jako dziewczynka, wśród leśnych wzgórz środkowych Włoch. Matka dała mi na imię Arianna. Po raz trzeci urodziłam się ja – latem, gdy ojciec wrócił do domu, w którym dorastałem, ale musiało minąć dwadzieścia lat...” *

Czy człowiek powinien mieć możliwość decydowania o przynależności do określonej płci? Czy rodzice mają prawo poddać dziecko zabiegowi chirurgicznemu, który może okaleczyć je na całe życie?
 
Arianna ma dwadzieścia lat i wie, że jej organizm funkcjonuje nieco inaczej, niż u rówieśniczek. Nie rozumie tego, co się z nią dzieje. Mimo przyjmowania hormonów, nadal nie ma miesiączki. Nawet nie jest w stanie współżyć z chłopakiem, w którym jest zakochana, ponieważ zamiast przyjemności odczuwa ból.
Gdy bez wiedzy rodziców decyduje się na wizytę u innego lekarza, dowiaduje się, że przyszła na świat jako osoba interseksualna – z fizycznymi cechami obydwu płci. A gdy miała 3 lata, rodzice zdecydowali, że należy pozbawić ją męskich organów płciowych. Czy postąpili słusznie? Czy powinni ukrywać przed dzieckiem prawdę o jego tożsamości? Niech każdy z Was odpowie sobie na te pytania...

Mogę całe życie szukać wyjścia z tej sytuacji, ale tak naprawdę go nie ma. Ja to jeden dodać jeden, co równa się trzy. Albo przyjmę, że jestem pomyłką, albo odkryję własną matematykę. Działam drogą eliminacji. Wiem, że nie jestem moją kuzynką ani jej narzeczonym. Liczę, że z czasem to pole ograniczy się na tyle, że zrozumiem, kim jestem.” *

* Cytaty pochodzą z filmu „Arianna”



2 komentarze:

  1. Ciekawa propozycja. Obejrzę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie filmy to rzadkość, dlatego cieszę się, że trafiłem na niego i mogłem go obejrzeć i opisać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za skomentowanie wpisu. Twój komentarz ukaże się po zatwierdzeniu.